Gastronomický cestopis Petra Dzingela

Kniha

Na svých cestách jsem pravidelně publikoval fotky a sdílel zážitky, což se vždy setkalo s ohlasem fanoušků a kolegů z branže. Ptali se na regiony, ve kterých jsem se nacházel, chtěli znát podrobnosti o místní kuchyni a získat nějaký zajímavý recept. Stovkám návštěv jsem odvařil mnoho receptů – jejich nadšené ohlasy mě přivedly na myšlenku sepsat vše do jedné knihy a recepty doplnit o krátký popis místa, se kterým se pojí konkrétní zážitek.

Na jaře 2020, když se celý svět na čas zastavil, jsem získal prostor tuto myšlenku zrealizovat. Pustil jsem se s velkým nadšením do toho a těšil se, že to bude za pár měsíců hotové. To jsem se ale zásadně zmýlil!! 🙂 Vůbec jsem si neuvědomil, kolik času mi to sežere. Teď už vím, že je to běh na dlouhou trať. Rozhodl jsem se totiž knihu napsat zcela sám – a to i přesto, že mi byla nabídnuta pomoc prostřednictvím externího editora, který by za mě knihu napsal. Prý se to tak mnohdy dělá, ale to nebylo nic pro mě.

Zásadní je pro mě psaní receptů, které mi zabírá nejvíce času. Přemýšlím nad tím až téměř inženýrsky:) Street food reprezentuje několika generační recepty rodin, které si vše za desítky let vypiplali k dokonalosti a já zcela přesně rozumím těm naprosto drobným nuancím, které vám chci vštípit, abyste pochopili, jak to uvařit – tak, aby to chutnalo fakt dobře! A právě proto musím při psaní myslet na mladé, kteří nikdy nevařili, ale láká je to zkusit, na lidi, kteří asijská jídla milují, ale nikdy v Asii nebyli, nebo na ty z vás, kteří jste tam jako doma a víte o co jde i na starou babičku, která to viděla v televizi a chtěla by si to zkusit uvařit. Je to několik skupin lidí, nad kterými přemýšlím a musím k nim mluvit jedním jazykem, který všichni pochopí. A to je alfa a omega celé mojí knihy.

Takže moji mílí fanoušci i vy, kteří mě třeba ještě neznáte, prosím vydržte. Street Food existuje stovky let, cítím, že když to mám udělat pořádně, potřebuji k tomu dost času, chuť i energii, abych se z toho nestala jakási povinnost a neztratila se tím ta má láska, kterou tomuto projektu dávám.
A nejen já – náš team má už 10 lidí, kteří mi s projektem pomáhají a bez kterých bych se neposunul.

Fotografka, grafik, editorka, business development manager, marketingový konzultant, PR pracovník, manager sociálních sítí, producent video obsahu pro sociální sítě, asistentka, postprodukční studio pro televizní sekci. Bez nich by mi budoucnost projektu nedávala takový smysl.

fotografie z připravované knihy